| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Legia od miesięcy korzystała z ofensywnie ustawionych bocznych obrońców. Ostatnie tygodnie jeszcze mocniej pokazują atuty Filipa Mladenovicia oraz Josipa Juranovicia w trakcie ataków mistrzów Polski.
W ośmiu z piętnastu bramek Legii Warszawa swój udział mieli obrońcy. Josip Juranović oraz Filip Mladenović stali się postaciami mającymi olbrzymią rolę w taktyce Czesława Michniewicza, który pracuje z mistrzami Polski od końcówki września.
W tej chwili mistrzowie Polski mają najprawdopodobniej najbardziej ofensywnych bocznych obrońców w całej PKO Ekstraklasie. Juranović, jak i Filip Mladenović, mają za sobą doświadczenia związane z występami na skrzydłach. Obaj potrafią mocno wspomóc ataki, choć wiąże się to z gorszym ustawieniem w defensywie i błędami w trakcie akcji rywali. Najdobitniej pokazały to spotkania w europejskich Pucharach. Mladenović długo będzie pamiętaj mecz z Omonią. Chorwat po rywalizacji z Karabachem Agdam także potrzebował czasu, by odkręcić się po fali ataków Azerów.
Gra i styl Mladenovicia nie jest żadnym zaskoczeniem. To piłkarz doskonale znany w Ekstraklasie. W barwach Lechii Gdańsk stał się czołowym lewym obrońcą. Do Legii trafił za darmo, bo wygasał jego kontrakt z poprzednim klubem. Chciał trafić na Łazienkowską, bo odrzucił propozycję z Grecji oraz ofertę z… Łotwy, gdzie oferowano mu znacznie większe pieniądze. Jego przywarą lub atutem, w zależności od stylu preferowanego przez danego trenera jest uzależnienie od ofensywy. Serb regularnie zapędza się pod bramkę rywali. Udowodnił jednak, że potrafi dawać to efekty, choć z pewnością wymaga węższej gry skrzydłowych i zabezpieczenia ze strony środkowych pomocników. Tylko w listopadzie reprezentant Serbii popisał się piekielną formą. Dla kadry oraz Legii rozegrał sześć meczów, zdobył trzy bramki, a także miał pięć asyst.
Z kolei Juranović także był reklamowany jako obrońca, który potrafi wspomagać ofensywę, lecz początki nie wyglądały obiecująco. Wpadki w defensywie także rzutowały na pierwsze oceny. Regularne treningi pozwoliły wejść 25-latkowi na wyższy poziom. W Ekstraklasie Chorwat zaczął prezentować się solidnie, a przy tym coraz mocniej zaznaczał swoją obecność w ofensywie. Przełomem była bramka zdobyta w rywalizacji ze Śląskiem Wrocław. Potem doszły do tego ładne asysty w spotkaniach z Wartą i Cracovią, kiedy idealnie obsłużył wbiegającego w pole karne Mladenovicia.
Mladenović jest najczęściej dośrodkowującym bocznym obrońcą w PKO Ekstraklasie (wśród zawodników, którzy rozegrali przynajmniej 180 minut). Serb centruje średnio 7,41 razy ze skutecznością 39 procent. Juranović plasuje się na piątej lokacie (4,91) i wyprzedzają go jedynie Wasyl Krawieć (5,61, 50 proc.) z Lecha, Cornel Rapa (5,2; 26,3 proc.) z Cracovii oraz Martin Konczkowski (5; 50 proc.) z Piasta.
Serbski obrońca Legii jest dodatkowo najczęściej dryblującym defensorem w lidze, choć w tym przypadku mowa o skuteczności przekraczającej raptem 55 procent. Pod tym kątem znacznie lepiej wypadają choćby próby Tymoteusza Puchacza. Próżno za to szukać gracza, który przekracza liczbę dwóch kontaktów na mecz (2,38). z piłką w polu karnym. Mladenović jest niedościgniony pod tym kątem i mocno przewyższa choćby Łukasza Burligę (1,84) czy Karola Filę (1,66).
Juranović i Mladenović stali się ważnymi postaciami Legii w grze ofensywnej. Gdy nie mają gorszego dnia w defensywie, ich gra jest wręcz kluczowa dla mistrzów Polski. Nie zmienia to jednak faktu, że często pojedyncze błędy w grze obronnej, rzutują na całość oceny za konkretne spotkania. Dobra forma graczy została doceniona przez selekcjonerów drużyn narodowych. Mladenović od pewnego czasu jest podstawowym graczem serbskiej kadry. Juranović wrócił do niej po przerwie, bo Zlatko Dalić szuka alternatywy dla Sime Vrsaljko Drugi z wymienionych może mieć nadzieję, że będzie w szerokiej kadrze na mistrzostwa Europy.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.